Аутсорсинг в помощ на бизнеса – 5 услуги, които си заслужава да изнесете от фирмата си

Какво е аутсорсинг?

Аусорсинг „е концепция за взимане на вътрешни функции на дадена компания и предоставянето им за изпълнение от външна компания.“

Предимствата от изнасянето на дейности, които са важни за всеки бизнес и поверяването им на възншни изпълнители са многобройни, като основните са:

  • По-ниски разходи
  • По-висока производителност и по-високо качество
  • Фокусиране върху основните дейности и управлението на бизнеса

Аутсорсинга е подходящ начин за справяне с много съвременни въпроси и за малкия и средния бизнес в България. Като на първо място с негова помощ бихте могли да си осигурите професионални услуги на по-ниски цени. Вместо да се нагърбвате със създаването, обучението и поддържането на нов отдел или отдел от специалисти във вашата фирма, можете да делегирате тази дейност на вече сформиран, обучен и работещ такъв.

В днешните условия на силно конкурентна среда и развитие на информационното общество, пред бизнеса са поставени редица проблеми и въпроси, на които той трябва да отговори адекватно, за да продължи да съществува и да се развива. Вече присъствието ви в интернет и поддържането на добра онлайн репутация е не само предимство, но и необходимост, тъй като търсенето онлайн расте и предопределя пазара, независимо в коя сфера на дейност работите. В отговор на тази необходимост в последно време се развива изключително динамично дигиталният маркетинг и рекламата. Тази дейност е нова за повечето фирми в България и често силно се разграничава от основната й дейност, както и от квалификацията и опита на служителите в нея. А интегрирането й коства големи финансови и други ресурси, свързани с обучения, наемане на квалифициран персонал, осигуряване на оборудване и т.н. Упралението на такъв тип дейност също предполага квалифициран в областта мениджърски екип. Съвременното решение на проблема се явява аутсорсингът .

Кои са 5-те услуги, чието изпълнение си заслужава да аутсорсвате?

 

1.  Уеб дизайн (Изработка на уеб сайт)

Уеб сайтът на вашия бизнес е неговото лице в интернет. С неговото създаване вие запазвате своето място и имате възможност да представите себе си, да предложите своите услуги/и или продукти, както и да развиете собствен изцяло онлайн бизнес чрез онлайн магазин. Разбира се, тази важна част от вашия имидж е по-добре да поверите на специалисти, които имат нужните квалификация и опит и които са „в час“ с последните тенденции. Не се опитвайте да го правите безплатно или сами, oсобено ако не знаете какво е мобилна версия и responsive дизайн или SEO.

2. Поддръжка и управление на уеб сайт/онлайн магазин

За да има ефект от създаването на вашия уеб сайт е нужно да го актуализирате навременно – от опит знаем, че всеки уеб сайт се нуждае от това. Новините, промоциите, поддържането на бюлетин е вече само част задължителната поддръжка. Ако имате и онлайн магазин, неговото управление и администриране е 100% задължително. Представяте ли си физически магазин, който не се поддържа? Същото е и онлайн, само че по-лесно, по-икономично и по-бързо.

3. Графичен и печатен дизайн

Не се залъгвайте, че „това е лесно“ и че можете да се справите и сами в „Word“ или „Paint“, или нещо от сорта. Специалистите в областта се обучават с години, за да се нарекат така. Вашите потребители винаги ще направят разлика между качествените и некачествените материали, с които се рекламирате пред тях. Вторите по-добре не ги разпространявайте.

4. Онлайн маркетинг и реклама

На първо място, преди да пристъпите към каквито и да било онлайн маркетинг дейности, трябва да познавате вашата целева група – коя е тя, от какво се интересува, какво търси, къде го търси, как и защо. Това проучване може да бъде направено от професионалисти в областта, които са в течение с всичко ново и да ви донесе много повече, отколкото очаквате. А интернет рекламата е доказано най-икономична и високоефективна в сравнение с другите видове и начини за реклама.

5. SEO – оптимизацията за търсещи машини е неизменна част от онлайн маркетигна, но я посочваме отделно, тъй като заслужава повече внимания.

SEO (Search Engine Optimization) е начинът вашите потребители да намерят точно вашият уеб сайт/онлайн магазин веднага след въвеждане на търсените от тях думи. Например, продавате слънчеви очила и имате данни, че фразата „слънчеви очила“ се търси 1500 пъти средно на месец от потребители в Google.bg. Тогава оптимизацията на вашият уеб сайт ще цели да излизате на първа страница в Google по фразата „слънчеви очила“, а защо не и на първо място. Не същестува по-ефективен начин да доведете точните за вашия бизнес клиенти до вашият онлайн магазин. Но конкуренцията онлайн расте, така че не очаквайте да се случи като „с магическа пръчка“. Поверете това на вашите онлайн маркетинг специалисти, които вече са го правили.

27 януари